הדברה במרכז

הדברה במרכז – על הדברה ירוקה: יתרונות וחסרונות

כיום, בעידן הטכנולוגי המתפתח, כאשר יש פתרון כמעט לכל תופעה מטרידה או מרגיזה מצאו גם פתרון מהפכני לבעיית החרקים. ההדברה המסורתית היא הדברה המורכבת מחומרים כימיים העלולים להיות רעילים לבעלי החיים, לצומח ולעיתים גם לבני האדם. לכן בשנים עברו, חלק נכבד מהאוכלוסייה נמנע מלעשות הדברה במרכז. האוכלוסייה העדיפה להישאר עם בעיית החרקים והטפילים ולא למלא את חלל הבית בחומרים כימיים רעילים. כיום, הדברה במרכז היא יותר פשוטה ומזמינה  יותר מאי פעם לאחר שפותחה שיטת ההדברה הירוקה.

הדברה במרכז – מהי ההדברה הירוקה?

בשיטת ההדברה הירוקה אנו משתמשים בחומרים אקולוגיים הידידותיים לסביבה שפותחו מן הצומח, מגידולים שמהווים אויב לחרקים. למשל: פטריות רעילות, צמחים רעילים ועוד. חומרים אלו אינם מסוכנים לבני האדם ואינם מסוכנים לעולם הצומח, הם מזיקים אך ורק לחרקים ספציפיים. כל סוג רעל שפותח מן הצומח מתאים לסוג מסוים של חרקים.

הדברה במרכז מבצעים כיום בעיקר בשיטת ההדברה הירוקה,  מי ירצה להכניס אליו הביתה חומרים כימיים כשיש אלטרנטיבה כל כך פשוטה וזמינה? היתרונות של שיטה זו ברורים, אך החסרונות שלה הם: לא תמיד הדברה במרכז בשיטת ההדברה הירוקה מחזיקה מעמד זמן רב בהשוואה לשיטת ההדברה הכימית. בתוך כך, הצורך בביצוע הדברה במרכז מתעורר לעיתים תכופות יותר וכמובן שיש לכך עלות גבוהה יותר.

הדברה במרכז – שיטות הדברה נוספות:

מעבר לשיטת ההדברה הירוקה וההדברה הכימית קיימת גם שיטת ההדברה הביולוגית. בשיטה זו משתמשים בעיקר בשטחי חקלאות גדולים ששם לא ניתן לבצע הדברה כימית או ריסוס גם בגלל הגודל העצום של השדה וגם בגלל החשש שמא ייפגעו הגידולים. שהרי אף אחד לא רוצה לקבל אליו הביתה ירק מלא בחומרי הדברה וחורי ריסוס רעילים.

בשיטת ההדברה הביולוגית מביאים בעל חיים אשר מהווה אויב לבעל החיים המזיק הנמצא בשדה או בחצר הבית ונותנים לו להרוג את החרק בקלות ובמהירות. למשל: אם אנחנו סובלים ממכת עכברים בחצר שלנו, נביא חתולים שיתמודדו מול העכברים.

שיטת ההדברה הביולוגית לא מתאימה לכל דבר ועל כן, כאשר מדובר בהדברה במרכז בבתי מגורים מומלץ לבחור בין שיטת ההדברה הירוקה לבין שיטת ההדברה הכימית.